tiistai 21. helmikuuta 2012

Picless day

Joo eli tänään ei kuvia ollenkaan, kun ei sitte tullu kameraa kanniskeltua mukana paikkoihin kuten mummila ja k-supermarket. Olisi toki muutama kuva esimerkiksi syömingeistä mutta ei julkaisukelpoinen (joku roti mullakin on).
Tänään ajattelin jakaa pari ajatusta munkin mummista joka tällä hetkellä asuu palvelutalossa. Mun oma äiti on hirveen urhea ja vahva kun jaksaa käydä siellä joka viikko katsomassa mummia. Mummilla on vaikea Alzheimerin tauti, eli hänen muistinsa murenee pikkuhiljaa kokonaan. Eli esimerkiksi mun mummi muistaa tällä hetkellä lapsuudenkotinsa, ei kotia, josta on lähtenyt palvelutaloon. Se on hirveän surullista. Mulla on kauniit muistot mummista kun hänkin muisti kaiken kirkkaasti. Mä toivon että kaikki muistais, että muistisairas ihminen ei ole vammainen, eikä häntä tule pelätä - vaikka muakin pelottaa asiat kuten, mitä jos mummi unohtaa mut kokonaan. Tai että "kuka on vienyt mun mummin", kun joskus tuntuu että päällä on vaan kuori. Mummin silmät oli tänäänkin pelottavan tyhjät, kun hän yritti muistaa, missä on.

Ei sitä ole kiva katsoa. Mutta se on mun mummi. Sellainen mummi nyt on. Kukaan ei ole vienyt multa mummia - vielä. Monen muunkin äidit ja isät ja äitien isät ja äidit varmasti kamppailee tän saman aihealueen parissa. Olkaa siis onnellisia te, joilla on terveet vanhemmat ja isovanhemmat. Ja te, jotka ootte samassa tilanteessa: voimia. Mun äiti on yksi vahvimpia ihmisiä mun elämässä just nyt. Äiti yrittää ja Äiti yrittää jaksaa tätä tilannetta.

Asioista kivempiin eli mummilasta selvittiin ja käytiin äidin kanssa yhdessä kaupassa. Ostin mulle ja ystävälleni Marleenalle juustoa, viinirypäleitä, suolakeksejä, mousse au chocolatea yms ihanaa syötävää ja näin "tiistain kunniaksi" (heheehehe on meilläki syyt syödä) herkuteltiin ja katsottiin HARRY POTTER JA VIISASTEN KIVI. Nostalgiaa, anyone?

Tää ilta sujuuki varmasti hyvin loppuun asti pakkaillessa. Jei, pohjanmaa here I come!! Huomenna voisin kirjotella puhelimella junasta ainakin.

PPS. Kiinnostaako, mitä blogeja mä nyt luen? Listaan ne tähän;


PPPS. Ai mikä ihmeen huonepostaus? Later honeys...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen ja kaikkiin julkaistuihin kommentteihin vastataan! :-) Muista hyvä mieli ennen kuin kirjoitat! :-)