maanantai 1. heinäkuuta 2013

Lande

"Ku oot saanu pakattua kaiken mitä matkas varrella on iliman ruuvimeisseliä kätehen tarttunu, reissu on käyny totehen. Jos viälä muistat mihinä sun koto on, lähäre sinne ny. Vai onko käyny niin notta siinä latomeren äärellä, kesääsnä yönä, kuulit Lakeuren Kutsun?" pöllitty täältä

Terveisiä Pohjanmaalta! Eli ehdinkin jo tehdä toisen reissun edellisen perään. Matkan varrella olen kirjoitellut Tukholman postausta, mutta voi jehna kun tekee mieli kokoajan muunnella sitä johonkin suuntaan :D

Blogille taiteilin ruman uuden bannerin ja koitan keksiä jotain uutta ja nopeesti kans... Sorry kaikille! :D

Tosiaan torstaina lähdin vähän ex tempore Pohjanmaalle. Käytiin Siirin kanssa tallilla ja hän vei mut sitten junalle milteen samalla reissulla. Pohjanmaalla myrskysi, ja Tampereelta Seinäjoelle rata oli niin huonossa kunnossa, että päädyin matkaamaan Seinäjoelta Kurikkaan taksilla, sillä juna myöhästyi aikataulustaan n. 40 minuuttia enkä enää ehtinyt bussiin, vaikka sille soittelin, mutta odottavat maksimissaan 10 minuuttia myöhästynyttä junaa.
Siispä taksi vei mut sitten kotiovelle asti!

Siinä odotellessani piipahdin sitten ravintolavaunuun nauttimaan vähän suolaista, vähän makeaa ja vähän nestemäistä. Kauniit oli maisematkin, ihailla siinä metsää.

Yksi väsynyt matkustaja

Perillä mua odottivat Arttu&Ida. Valvottiin turisten ja naureskellen Idan kanssa myöhään yöhön kun Arttu jo nukkui, oli mukavaa!. :-)

Suihkun jälkeen oli mukava päästä nukkumaan vaikka jo itsessään ystävän kanssa naureskelu oli hirveän rentouttavaa. Aamulla päätettiin sitten suunnata vähän maakuntamatkustelemaan landelle, ja tottakai valokuvaamaan :

Perjantaina sitten tein myös jotain ihan ihmeellistä, nimittäin ratsastin suomenhevosella. Ja joo, oli aikamoinen kulttuurishokki, ja ei, en todellakaan vaihtaisi islanninhevosta tällaiseen menopeliin. Mukavaa vaihtelua mutta en pidemmän päälle viihtyisi, sorry kolmikäyntihummien ystävät, Islanninhevoset on <3.

Ja sitten meidän konkkaronkka suuntasi herkkujäätelöille jotka näytti justiin tältä:

Alkusalaatti, mulla ruokajuomana verigreippi-breezer (suosittelen!)

Pääruokana grillipihvi

Ja jälkiruokana suklaamousse;

Siinä vierähti oikein mukava perjantai. =)

PS. Sitä jäätelöä ei sitten koskaan syöty

Lauantaiaamua vietettiin Artun kanssa kahden ja käytiin kävelyllä. Iltapäivällä Ida tuli taas kylään ja siitä surkuhupaisasta menosta on kuvia täällä, mä oon niin masterchef.
Illalla kun Ida lähti kotiin, me istuskeltiin siinä kotosalla ja sitten päädyttiin istuskelemaan myös paikalliselle terdelle niin sanotusti, hyvä että edes mieheni osaa juoda fiksusti. Mä tykkään liikaa tequilasta.

Menonaama. Huoh.

Simsalabim, sunnuntaina ei sitten kauheesti muuta ollutkaan, kuin että matkattiin bussilla 271 kilometrin matka takaisin Varsinais-Suomi huudeille :-). Tänään vierailtiin Satakunnassa, siitä lisää myöhemmin ;), nyt jatkan Tukholma-postauksen parissa. Kyllä se tästä, kyllä se tästä. Oliskohan sitä pitänyt ajatella osissa eikä kokonaisena jättipostauksena, tjaa a! :o

1. Löysit sitten kamalimmat kuvat, joissa mä näyn :D:D ps. kiitos ihanasta viikonlopusta ♥

t. tuttu anonyymi joka ei ikinä jaksa kirjautua xd

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen ja kaikkiin julkaistuihin kommentteihin vastataan! :-) Muista hyvä mieli ennen kuin kirjoitat! :-)