maanantai 9. huhtikuuta 2012

Tulevat viikot - mun henkilökohtainen haaste

Nyt se sitten alko, mun 7 viikon henkinen orpous. Täältä suosta tarttis nousta ylös, jossa mä nyt viime yöstä asti oon rypeny lahjakkaasti. Arttu siis lähti viimeisen jakson työharjoitteluunsa Maltalle viime yönä, ja tässä on sellasia juttuja taustalla vaikuttamassa joista mä en halua blogiini kirjoittaa (mutta joita olen sivunnut ohimennen välillä), joten tää lähtö oli mulle todella raskas. Siksi lisäsinkin tonne oikealle sivuun laskurin, joka laskee päivät ja vielä tällä hetkellä kuukaudet, jotka Arttu on poissa. Onneksi 2 kuukautta ei edes tullut täyteen tässä kohtaa, siinä 1 kuukauden etapilla lienee ehkä helpotus jo. Vielä ennen hänen lähtöään viime yönä isäni kanssa olivat sopineet että me haetaan Arttu 26.5. Helsinki-Vantaalta kotiin. Ennen tätä on tiedossa toivottavasti aikamoinen henkinen kasvaminen - musta tuntuu, että kun mä tästä selviän, niin mä en ikävän takia enää itke, kun mulla oli paha! taipumus jopa viikon erosta itkeä. Mutta nyt tämä alku tuntuu ihan tolkuttoman raskaalta. Mä tiedän että ajan kanssa tämä helpottaa ja kaikki tulee helpottumaan - sen ajan kanssa. Ensi viikonloppuna on ristiäiset, sitä seuraavana hevosmessut Tampereella, ja sitten onki jo kohta toi nyt kummitteleva 17 aamua ohi, ja enää kuukausi jäljellä! Listaan nyt asioita joita oon ajatellu parantaa/tehdä/muuttaa tänä aikana. Pidän siis tätä seitsemän viikon aikaa itselleni jonkun asteisena haasteena, jonka aikana todellakin haluan kasvaa ja ryhdistäytyä asioissa, jotka on ollu mulle jollain ilveellä vaikeita - osa jopa 16 vuotta, koko ikäni ajan. Osa listan asioista on ehkä naurettavia ja pieniä juttuja, mutta tässä hetkessä mulle todella tärkeitä.

  • lopetan kynsien pureskelun/nyppimisen kokonaan ja alan huolehtia niistä paremmin
  • siivoan huonettani enemmän ja huolellisemmin
  • viimeisen jakson lukuaineet, historia, äidinkieli ja englanti sekä matematiikka ovat minulle yksi haaste, ja haluaisin jokaisesta näistä saada yli 7 numeron
  • aion siis opiskella intensiivisesti
  • haluan jatkaa taustalla olevaa hevosharrastustani mahdollisimman pian
  • aloitan säännöllisen liikkumisen - koululiikuntaa 3xviikossa ja omapäistä toimintaa eres jonkin verran viikossa
  • suurin haaveeni on aina ollut laihtua - miksi en lähtisi sitä nyt tavoittelemaan, vähän kerrallaan
  • haluan viettää enemmän aikaa isäni ja äitini kanssa
  • kuin myös siskoni perheen :)
  • sekä ystävien
  • haluan kohentaa itsetuntoani sekä kasvaa mittavasti henkisesti, jotta voisin sanoa rehellisesti olevani vahva!
Onneksi mulla on muutamia etappeja vauhdittamassa tätä tulevaa urakkaa:
  • siskonpojan ristiäiset ensi viikonloppuna
  • Tampereen reissu huhtikuussa
  • Lohjan reissu huhtikuun lopulla
  • Vappu ystäväni kanssa
  • 8.5. Savuton Suomi 2040-seminaari Helsingissä
  • ja itseasiassa tämän jälkeen muruni paluuseen onkin enää 2 viikkoa :)
Tiedä sitten kuinka hulluina ja epätoivoisina ajatuksina te lukijat näitä pidätte, mutta mua ainakin helpotti, kun sain kirjottaa nämä tähän, ja nyt tuntuu kuin allekirjoittaisin sopimusta, jonka otsikko on SINÄ SELVIÄT. Tarkennan nyt siis vielä että tämä kaikki paha olo joka ehkä tuntuu linkittyvän vain poikaystäväni poissa olemiseen ei liity pelkästään siihen. Tämä nyt vain vauhdittaa sitä että haluan muutoksen - ja nyt tuntuu, että jotta selviän myös ikävästä, sen aika on nyt.

Myöhemmin kirjoittelen pääsiäislomasta, kun jaksan katsella kuvat sun muut kuntoon. Nyt lähden käymään ulkona auringonpaisteessa. <3



4 kommenttia:

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen ja kaikkiin julkaistuihin kommentteihin vastataan! :-) Muista hyvä mieli ennen kuin kirjoitat! :-)